Виховна робота

         
                                        З 23.04 по 27. 04 . у Войславицькій ЗШ І –І ст. 
                                  відбувся тиждень природничих наук (географії і біології).
Мета : викликати в учнів почуття відповідальності за майбутнє України і Землі в цілому ; розвивати екологічне мислення, підвищувати екологічну культуру; формувати бажання  брати активну участь в охороні навколишнього середовища ; виховувати любов до природи рідного краю; поглибити знання про аварію на Чорнобильській АЕС; розвивати в учнів потребу створювати, будувати, відроджувати заради України.
Вчителем географії Шипот О.П, а також вчителем біології Локач Г.В.було проведено такі заходи:
23. 04 в понеділок відкриття тижня, оголошення конкурсів, вікторин, заходів. Учні 5 – 9 класів подивились відеоматеріали до «Всесвітнього  Дня Землі», відеокліп співака Майкла Джексона « Пісня Землі». З учнями 7 класу вчитель географії Шипот О.П. провела вікторину «Ліс – наше багатство» Активними учасниками були: Шишка В.Шишка С, Угрин О., Остапчук Н.
Вчитель Локач Г.В. разом з учнями 6 го класу взяла участь в акції «Посади дерево – та збережи його» було посаджено 10 ялинок і 10 садженців сосни.
У вівторок 24. 04. учні школи переглянули відеоролик « Первоцвіти – перші провісники весни» , а також презентацію « Фото – звіт. Первоцвіти с. Войславичі».
Учні 1- 6 класів взяли участь в конкурсі листівок «Різноманітність тварин і рослин світу»
Переможці : Король Інна 4 клас, Король Ярина 4 клас, Теслюк Вікторія 4 клас.
Учениця 7 класу Шишка Софія представила свої роботи на тему «Мальовнича природа»
 З учнями 8 класу було проведено  аукціон географічних знань «Україна» .Активними були: Маркевич О., Сидор І,Бльох П.
25. 04 в середу  було проведено з учнями школи веселий, жартівливий, рухливий флешмоб «Зоологічна гімнастика» , а також з учнями 5 – 9 класів флешмоб «Українські прислів'я та приказки про природу». Найбільше приказок написали учні 5,7 класів.
Учні 8 і 9 класу взяли участь в квесі «Грибна пора» на якому ознайомилися з видовими назвами грибів  своєї місцевості, і навчилися відрізняти їстівні гриби від отруйних.
26.04.    четвер вчитель географії Шипот О. П. провела лінійку до річниці «Чорнобильської трагедії» і учні школи переглянули документальний фільм « Чорнобиль – це біль».
Вчитель біології  запропонував учням школи переглянути відеоматеріали «Як сортувати сміття», «Україна без сміття» . І з учнями 7 – 9 класу було проведено конкурс «Сміття» і флешмоб «Сортування добра справа».
Учні 4-5 класу члени гуртка «Юні друзі природи» керівник Сень Н.Д. презентували лепбук            « Природа навколо нас»
27.04.    п'ятниця з учнями 6 класу було проведено біологічну вікторину в малюнках. Переможцем став Маркевич Святослав.
І з учнями 6 – 8 класу було проведено біологічну інтелектуальну гру «Знавці біології»
Було підведено підсумки тижня і нагородження найактивніших.

Андріївські вечорниці
    Вступне слово: Україна, країна смутку і краси, радості й печалі, розкішний вінок з рути і барвінку, над яким  світять яскраві зорі. Це  історія мужнього народу, що віками боровся за волю, за своє щастя, свідками  чого є високі могили в степу та прекрасна  народна пісня.
        Українська пісня – це бездонна душа  українського народу, це його слава. Тому саме з піснею не розлучається  наш український народ.
        Цікавим було життя на Україні в минулому  з його звичаями і обрядами, з його співучими дівчатами і парубками, які довгими зимовими вечорами збиралися на вечорниці, посиденьки, толоку.
         Вони переповідали різні легенди , повіря, приказки. І це була свого роду школа, хоч не все з її знань правдиве, але зернятками людського досвіду не можемо нехтувати  і ми.
Дівчина 1  ______Українське народне прислів’я стверджує: «Сумний грудень у свято і в будень». Та це прислів’я - не для молоді. Адже саме в грудні молодь збирається майже щодня. З останнім місяцем року пов’язано чи не найбільше з народних свят – свято дівочої долі – Катерини, день  Андрія, за ім’ям християнського святого Андрія Первозванного, День святого Миколая . Кож­ен, хто не черствіє душею, хто сповнений любові, доброти до української спадщини, повертається до традицій свого народу.
          Дівчина 2______ Одним зі свят, яке завжди відзначали наші батьки, діди, прадіди, було велике зимове свято, особ­ливо важливе для молоді — день Андрія. З цим днем пов’язана значна кількість різноманітних звичаїв, обрядів і повір'їв, а також угадування майбутньої долі, ворожіння, ритуальне кусання калити.
Дівчина _____ Це свято відзначається 13 грудня і вважаєть­ся днем пам'яті одного із дванад­цяти апостолів Христових — Андрія Первозванного.
Дівчина _____За церковними легендами святий проповіду­вав християнство у Скіфії й дійшов аж до Києва, де на одному із пагорбів поставив хрест і сказав: «Чи бачите гори ці? Повірте мені, на них засяє благодать Божа». Згодом там, де він установив хрест, було споруджено Андріївську церкву.
      дівчина _____То на свято Первозванного Андрія , дім Господній  набирав особливої сили. Вранці , коли у церкві дзвони дзвонили, йшли дівчата до церкви, щоб Андрієві Первозванному , апостолу Божому Свічку запалити і говорили тихо – «не свічка горить, а моя душа, Як я до тебе так ти до мене. Во віки віків амінь».
Мати____Це свято користується популярністю серед молоді в усіх регіонах. Завжди за традицією цього дня вся молодь збирається  на незвичайні вечорниці,щоб не тільки гарно провести свій час,а ще й повеселитись ,поспівати від душі,спекти калиту та наварити вареників.
Дівчина_____Та є в цьому святі ще дещо неймовірне,чарівне та містичне,адже саме на Андрія дівчата можуть зазирнути у майбутнє,та дізнатись як складеться їх доля. А хлопці,навпаки бешкетують,бо така їх вдача в цей день,заважати ворожінню та розважати дівчат

          Мати     А може і ми з вами трішки побуваємо на  Андріївських вечорницях.

Мати  Уже й вечір, ані дівчат, ні хлопців чомусь немає. Де вони забарилися?Що то за молодь, цілу ніч прогуляли б тільки музика та пісні. Молодість... Гарна пора.. І то ж спокон­віку так ведеться. І ми колись... Як згадаю... Літа-літа! Летять, наче орли сизокрилі.    Хоч би дівчата прийшли розвеселили.
На екрані картинка українського села в зимову пору року,на записі чути звук хуртовини, гавкання собак,дівочий сміх)
мати :(Виносить глечика,ставить на стіл,дочка  в цей час крутиться біля дзеркала)
Ой,моя ж ти зіронька,а гарна яка!!!Я на тебе оце як дивлюсь,то й себе молодою згадую.
дочка _______:мамо ,та чого ви!Ви в мене ще така молода!!Я оце хочу сказати,що ви в мене ще й найкраща та найдобріша!
мама ____:ой,ой,я знаю чого ти сьогодні така мила, і не просись,не дозволю вам у моїх хаті вечорниці справляти!
дочка:_____Ну мамочко ,мамочко , я з татом вже домовилася він до хресного піде футбол дивитися по телевізору, а ми будемо ворожити  , ну як можна….. тулиться)
мама :ну добре!телефонуй нехай дівчата приходять!Ох і молодь,кого хочеш вмовлять! А я їм розповім які вечорниці у нас були!
(дочка  тим часом телефонує подругам.)
Дочка ________ Ало ! Уляна дзвони Гані нехай з дівчатами прийдуть до мене на вечорниці, мама дозволила.
(Виходять дівчата і починають співати)
Пісня «Ой на вечорницях» _______________________________________________
мама : Ласкаво просимо,ой які ж ви гарні всі!!Де ж таке вбрання знайшли? як з журналу мод.
дівчина.  _____Доброго вечора,у вашій хаті! Чули ми,що тут на вечорницях    можна побувати.
-дівчина:_____ А вбрання ми всім селом шукали,та по інтернету  купували!
мама :Ой,смішні ви дівчатонька,в інтернеті купували… раніше  наші бабусі всі собі самі шили,  вишивали!(Сміється)
дівчина: ______Дівчатоньки,що ж ми будемо робити? Ми ж не вміємо пекти калити?
мама:Та не журіться я вас навчу тісто  на калиту місити,і варенички смачні ліпити.
(починають місити тісто на фоні веселої музики)
мама:Ось і все,нехай тісто підходить.
-дівчина:____ Я оце з самого ранку очі фарбувала, вибирала помаду до сумочки ,та черевики обирала.
 дівчина: _____А я коси заплітала по журналу,а як у волоссі кубло начесала – перестала. зачіску робити.(сміється)
дівчина._____От проблеми !цікаво а як раніше дівчата збирались на вечорниці…
дівчина: ______А й справді у них же ні журналів,ні  косметики не було., чоботів на каблуках,  платформах, парфумів, накладних нігтів, віїв…. Жах!
дівчина: ______та в них і світла не було… Просто  не можу це все уявити . Як би ж можна було зазирнути у минуле,та хоч краєчком ока підглянути.
мама:Та чого ж ,сьогодні такий день,що все можна побачити. Ану дівчата розказуйте що вам переповідали ваші бабусі.
 дівчина. _____ Ой моя бабуся дуже любить  розповідати про давнину, вечорниці, парубків,  а інколи так захопиться своїми розповідями та приповідками , що й не зупинити її.
 дівчина  _____Мені ще моя бабуся розповідала в переддень Андрія у ніч з 12 на 13 грудня дівчата ворожили собі на долю. Вони просили у  Андрія – Апостола , чоловіка Божого. А як хотіли взнати з якого кінця села старостів чекати то ворожили на ложках. Потрібно постукати ложкою об ложку , від звуку прокинуться собаки і загавкають то звідти і старости прийдуть.(Бере ложки і стукає  хлопці гавкають)
мама  Давайте ворожити. Знаєте, дівчата, всі ворожіння в цей вечір починалися з ночі, у яку народився святий Андрій Первозванний. Давайте попросимо Андрія.
Дівчата (хором промовляють слова, передаючи з рук в руки свічку)
Андрію, Андрію, на тебе  вся надія.
Хочем долю свою знати,
Просим тя допомогати.
 дівчина. ______А мені розповідали  що зростаючи біля неньки – матері , дівчатам не було байдуже , куди вони від них підуть, тож старалися й іншими знаками , те місце відзначити. Вони роззувалися і перекидали чобіток через хату і дивилися в який бік буде халява.
«Не чобіт кидаю – судженого зазиваю, нехай серцю моєму покажеться , а би знала в який бік  ступить моя нога» - проказувала дівчина.
дівчина.   _____ А давайте попробуємо поворожити
 ( роззуваються і по черзі кидають чобіт)
Дівчина.  ________         А я чула, що якщо лягаючи спати дівчина ставила під ліжко миску , наповнену водою, а через неї робила місток і промовляла « Як я буду спати, нехай по тому мості вороний кінь скаче та буйною гривою пряде, а мій князь, що до вінця мене візьме перед ясні очі мої стане» - просила Андрія стараючись якнайшвидше заснути аби суджений приснився.
Мати. Дівчата ставайте до столу. Тепер по черзі відірвіть два листочки. від барвінку В думці їм дайте імя своє і судженого , та кидайте на воду. Якщо листочки зійдуться, то стати вам на рушничок щастя, а якщо ні – то треба шукати іншого хлопця.
Мати . Прагнули дівчата дізнатися і який характер матиме суджений. Тож із завязаними очима вибирали поліно. Якщо поліно рівне – добрим буде, тонке – гарним, грубе – багатим ,  викривлене – веселим. Ось в мішку поліна давайте по черзі підходьте та вибирайте характер, та вдачу судженого.
Дівчина. _____Ой дівчата я й забула , мені бабуся казали, що колись ворожили на речах. Дівчина, якій ворожили, ви­ходила за двері. Тоді дівчата брали тарілки і ставили під неї речі: хустку, намисто, перстеннь, гроші. Котра витягувала хустку – буде доброю господинею, коли намисто –буде ще дівувати , перстень — вийде скоро заміж, гроші – буде багатою.
Мати. Котрій будемо ворожити ( мені, мені) (Ворожать)
Мати :ну давайте,дівчиноньки,сідайте,будемо ворожити,із коробки предмети витягати та про судженого вашого все знати! Яку професію буде мати                            (дівчата під музику витягують різні предмети)
дівчина:____А що це значить…?(показує медичну слухавку)
мати :Це означає,що буде твій наречений лікарем!
дівчина:_______А в мене ложка(сміються всі)
мати :_______значить буде він у тебе не худим.
дівчина: _______а в мене цвях…
мати:значить буде чоловік у тебе роботящим!
 дівчина:_____ а в мене лялька..(Всі охають)
мати:значить у самої першої малятко з‘явиться!
дівчина:______а в мене гроші..
мати :значить чоловік заможній буде.
Всі :от пощастило!
 дівчина:______А в мене шкільний зошит..
мати:вчителем буде суджений..
Мати . ой було ж колись цікаво правда дівчатонька. ( правда) . Де ж  ваші хлопці забарилися
Дівчина ._____напевно сидять в однокласниках, або в контакті.
Мати. та я не думаю що вони в такий день сидять в інтернеті, мабуть мого Рекса забоялися.
Дівчина. ______Вашого Рекса? Та як ми йшли до вас на вечорниці , то ваш Рекс разом з будою були на автобусній зупинці.
Мати . От шибеники. Але сьогодні їм можна це пробачити Парубки в цей день ходять селом — пересновують ву­лиці нитками, створюючи дівчатам перешкоди,  вистелають соломою стежки від дівчини до хлопця. Так вони розповідають своїм односельчанам хто з ким зустрічається .
Дівчина. А ще хлопці старались віднести від хати хвіртку, щоб дівчина швидко заміж не вийшла, і їхнього товариства не покинула. Батьки дівчини мусіли хвіртку добре стерегти, бо в кого вкрали – старости можуть заблукати .
( У цей час чути пісню . Хлопці заходять до хати.
Хлопці. Добрий вечір у вашій хаті
Мати. І вам вечір добрий парубки
  дівчина._____ Хлопці, де це ви до цього часу вештали­ся? Забули, де вам у вечір святого Андрія треба бути?
 парубок. _______Ні, не забули. Ми прийшли туди, де нам і належить бути,— до тепла, на вареники, пампушки, на ваш привітний вогник.
 парубок.______  Дівчатонька, квітоньки  подивіться яких ми вам гостинців принесли(  яблука, горіхи, бублики, пиріжки )  
Мати ставте на стіл.                               
хлопець.______Дозвольте на ваших вечорницях побувати!
Дівчина _____ А бешкетувати не будете ?
Хлопці Та ні, Може трішки
хлопець:___А дівчата які гарні сьогодні, у вишитих сорочках , в стрічках, як писанки!
хлопець______:А я так замерз! ( Тре руки , вуха)
-хлопець:______Та звичайно,під вікном просидів 2 години! поки дівчата ворожили
хлопець:_____Ага,він  хоч просидів,а за мною Уляни собака  ганявся,мало не покусав, дивіться як штани подер!
Дівчина____. То ти що мою браму вже зняв
Хлопець ____ Ага. Завтра все село буде знати який хлопець до тебе ходить
 і до Марти І до,,,,,,,, ( дівчата його обдаровують стусанами)
Мати . ну годі сідайте до столу!
Мати. Ой хлопці!  Колись як підростав син, то батько гордився ним, бо то буде його наслідник. А які парубки колись були: роботящі, чемні вміли і косити і сіяти, землю обробляти, худобу доглядати. А одягалися, аж любо було подивитися, у вишитих сорочках. І батьків любили, шанували.
Та що я все згадую. А ну хлопці нас розвеселіть.
Парубок. _____Мене звати ______. Хазяйський син. Бага­тий. Маю дві курки. Одна, правда, сліпа на одне око, а друга не несеться, зате бачить добре. Маю землі видимо-невидимо. Скільки б не дивився і не приглядався — не побачиш. А що вже худоби? Жуки, і гусінь, і мухи, а що вже комарів — світа білого не видно! А крім того — повна скриня добра. Зачинена. Бо як відчиню — все добро розлетиться, бо там його міль стереже.
мати. Досить, досить. Ну і насмішили.
парубок ( підходить до дівчини)
___________, чим я тобі не жених? Може, й не зовсім гарний, та роботящий. Вже як за щось візьмусь — то й за вуха не відтягнеш. Спати можу до обіду, а що вже обідати люблю! Обідав би до самої вечері, а вече­ряв би до сніданку. Вибереш мене — горя не знатимеш. Я добрий як сплю, а як обідаю, то нікого не зачіпаю.  Робота мене боїться. Ото вже матимеш чоловіка!
Парубок ______до дівчини підходить ще один парубок. Навмисно заїкаючись та шепелявлячи, веде з нею розмову.)
парубок.______ А мама кажуть, що я такий гарний, як місяць, а розумний, як три волосних писарі вкупі. Мені б ще таку жінку, як я. А то візьму гіршу — люди сміяти­муться. Ти не дивись, що я такий замурзаний, ти мене вимий, причеши — і можна під вінець шкандибати.
 дівчина.______ Оце так женихи ? Один краще другого!

Дівчина. ______Ішов Гриць з вечорниць темненької ночі
 Сидить гуска на воротях вирячила очі
Він до неї гиля, гиля, вона й полетіла
Коли б не втік осокою, була б Гриця з їла
Хлопець____У Хмелівці густо хати , вітер не повіє,
Сама мати ложки миє бо дочка не вміє
Дівчина ___ Ішов Гриць з вечорниць вночі слободою
Сидить сова на воротях крутить головою
Він сердега, як побачив – тай через городи
Заплутався в буряни тай наробив шкоди
Хлопець _____ У Хмелівці нема дров, лиш самі поліна
У Хмелівці такі дівки- хлопцям по коліна.
Хлопець. _____Ну годі вже. Дівчата давайте я вам поворожу, ось в торбі є папірці з іменами хлопців, хто з вас хоче взнати ім я судженого , підходьте ( на папірцях записані старовинні імена….)
Хлопець._______ Та ми пошуткували. Вибирайте.
Дівчина ______і ви також вибирайте імена дівчат. ( хлопці вибирають)
Хлопець. ________Тітко скажіть а дівчата в нас дуже працьовиті.
Мати. ______О, хлопці – дівчата в нас дуже працьовиті,  а які красиві, тому не треба вам шукати собі пару по інших селах, а вибирати газдиню в нашому селі,
А ну хлопці роззувайте дівчат, зараз взнаємо котра з них вийде перша заміж
(дівчата роззуваються і хлопці по черзі периставляють чоботи, чий чобіт буде ближче до порогу та перша вийде заміж)
Хлопець.______ Тітко. А калиту вже спекли?
Мати . _______Спекли ось яка гарна вдалась.
мати      Ну, ось і настав той час, коли будемо Калиту кусати! Ану, дівчата, знаєте, що треба робити?
(Двоє дівчат беруть два рушники і створюють із них ворота, інші дівчата парами стають по обидві сторони «воріт»).
дівчина. _____В одне віконце - сходить сонце.
 дівчина._____ У друге віконце - в обіді сонце.
 дівчина.______ У третє віконце - в полудні сонце.
 дівчина.______ А й у четверте віконце - заходить сонце.
(П'ята дівчина проходить крізь рушникові ворота, несучи в руках Калиту на рушнико­ві. Піднімає Калиту над головою і промовляє
 дівчина.______
Добридень тобі, сонечко красне!
Ти святе, ти ясне, ти прекрасне!
Ти чисте, величне, прекрасне,
Освіти та нагрій святую землю,
Зроби її родючою та плодючою.
Дай сили людині, тварині й рослині!
двоє дівчат говорять  Калита, Калита! Із чого ти вилита?
 дівчина._____________
Ой, я з жита сповита, ой, я сонцем налита
Для красного цвіту, по білому світу!
(Дівчата прив'язують червону стрічку до Ка­лити і підв'язують до стелі. Таким чином Кали­та висить десь на висоті людського зросту. Вико­нуючи всю цю дію, дівчата та хлопці проказують певні слова).
двоє інших дівчат У небо, наша Калита, у небо!
Хлопці (разом). А ти, сонечко, підіймися та на нас подивися!
_________ дівчина. Ми Калиту чіпляємо та на місяць поглядаємо.
дівчина _______ Свою долю-радість закликаємо!
мати Ось і почепили Калиту - наше сонечко. Тепер будемо кусати, але спочатку треба вибрати пана Калитинського.
Всі. Нехай ________буде! У нього найкраще виходить.
мати    Тепер обираємо пана Коцюбинського.
(Хлопці встановлюють чергу, кому коли ви­стрибувати «вогняного коня», щоб на ньому під'їхати до Калити, бо тільки хлопцям дозволя­лось вистрибувати «вогняного коня»).
дівчата. (Одному з хлопців вдається-таки вистрибати собі «вогняного коня», а «вогняний кінь» - це коцюба, яка лежить на підлозі навхрест із рогачем. Хлопець сідлає свого «вогняного коня» і скаче на ньому тричі навколо Калити. Дівчата над хлопцем глузують, намагаючись його розсміши­ти. Але йому не тільки сміятися, навіть роз­мовляти не можна. Інакше він втратить змогу кусати Калиту)
 (Об'їхавши тричі навколо Калити, хлопець «злазить із коня», кладе коцюбу на місце, підхо­дить до пана Калитинського)
Коцюбинський. ________Здоров, пане Калитинський!
Калитинський. Здоров будь, пане Коцюбин­ський! А куди це ти їдеш?
Коцюбинський, їду Калиту кусати!
Калитинськнй. А я буду по писку писати!
Коцюбинський. А я вкушу.
Калнтинський. А я впишу!
Калитинський. Спробуй!
Засмієшся - весь пи­сок сажею вимащу!
(Пан Коцюбинський, підстрибуючи, намага­ється відкусити шматок Калити, але дівчата весь час .його відволікають всілякими кпинами та ще й Калита - то підскочить вгору, то різко донизу впаде! Гра триває до тих пір, поки всі хлопці не скуштують сонячної Калити. Решту вони розламують і роздають дівчатам та всім присутнім).
мати. Ну, усі скуштували нашої Калити? На Андрія обов'язково треба відкусити шматок від сонячної Калити, щоб на той рік стати здоровіши­ми та сильнішими.
Всі (разом). Калита, Калита, солодка була, тебе ми наїлися, як від сонця нагрілися!
хлопець:____Ось такі вечорниці бувають у нас,і неважливо скільки нам років,в якому столітті ми живемо,головне,що наш народ веселий та запальний.
дівчина:Головне,що ми поважаємо українські звичаї та традиції. І ніхто не скаже,що це старомодно, - це актуально завжди! Наша мета,пронести ці знання через віки!
мати. От і закінчилося наше свято. Але в селі воно тривало до самісінького ранку. Хто нехтував цією традицією, тому збитки робили: кому віз сіна на хату знесуть, кому ворота знімуть та віднесуть аж на край села, а кому тин переставлять. І, не дай Боже, кому образитися - ще гірше зроблять! Бо всі ці пустощі були дозволені громадою тільки на Андрія. і ці збитки робили тільки тим сімям де була дівчина чи хлопець.  Адже це свято молоді, краси..
дівчина_______:Дякуємо,що завітали до нас на вечорниці. До нових зустрічей.

     
Розважальна програма
«Два серця»
 присвячена Дню св.Валентина
Учасники: “Команда дівчат» та
«Команда хлопців»
ЗВУЧАТЬ ПОЗИВНІ

Ведучий. _________Вітаємо всіх закоханих! З Днем СВЯТОГО Валентина!

Ведуча. __________Саме так. Поспівчуваємо тим незакоханим, які не помічають людей яким не байдужі. Подивіться навкруги , посміхніться один одному , і може якраз між  вами  пролетить стріла Амура , пройде іскра кохання!

Ведучий. _________ми з вами маємо чудову нагоду помандрувати святом Любові і Кохання, поблукати вулицями великого щастя. Бо навіть невзаємна й нещаслива любов осяває душу, залишається солодким болем-спогадом…


Ведуча. __________Поети називають цей стан душі «болісними солодощами». Любов  - це почуття яке окрилює , не дає впадати у відчай!


Ведучий.___________ Дружба, кохання, любов – одвічні теми поезії, музики, сенс повноцінного людського життя. Коханням «хворіли» у всі епохи. Тому про нього так багато написано. Але повторень немає, бо неповторні самі люди, і кожне кохання прекрасне і величне.

Ведуча. ________
(Ведучий читає вірш _________________

Ведуча. _________
Кохання – це не лише висока поезія, а й велика відповідальність підставити плече, розділити біль і радість. Кохання – це передусім єднання двох сердець. Закохана людина відкриває у собі дивовижні багатства.
Ведучий (до присутніх) А що ви думаєте про любов і кохання, дорогі гості й друзі? ( прочитаємо ваші міркування  LOVE is….)
(Після відповідей із залу звучить фонограма пісні
Ведучий.  Напередодні ми  вибирали  найніжнішу, найтендітнішу, найпривабливішу, найінтелектуальнішу, найчарівнішу, найтаємничішу дівчину - Валентиною нашої школи на весь рік, аж до наступного свята закоханих стали дві дівчини  ____________
Ведуча. І також наші дівчата обрали  найвродливішого, наймужнішого, най-най-найпринаднішого Валентина, який буде еталоном джентльмена упродовж цього року.________________

ПРЕЗЕНТАЦІЯ № 1( історія свята)
_________--
В день Святого Валентина,
Я пораду вам даю:
Хай закохана людина
Скаже про любов свою.
Хай взаємним те кохання
Буде на тривалий час,
Кожен день – казковим буде
І чаруючим для вас!
________
В день закоханих я вам
Хочу побажати:
Хай кохання та любов
Не виходять з хати!
Один одного любіть,
Щиро поважайте,
Й про взаємини свої
Ви щоденно дбайте!
________________
У день Валентина не буду бажати,
Щоб радість і щастя заходили в хати:
Любов завітає у серце твоє,
Вона нам і радість, і щастя дає.
________________
Побажання дівчатам:
Всім кохання та любові!
Хай відкриються серця!
І нехай коханий хлопець
Поведе вас до вінця!
_____________
В День Святого Валентина
Хай любов до вас летить:
Хлопець ти або дівчина,
Хай в коханні таланить!
_________________
У день Валентина наснились мені
Весняні та сонячні, радісні дні.
Весна завітала до мене у дім,
Любові й кохання бажаю усім!

ПРЕЗЕНТАЦІЯ № «2

Ведучий. А зараз  Вас вітає шоу  «Два серця» ,присвячена Дню святого Валентина! (Хто зверху?)
Ведуча.   Зима в лютому  дарує нам тепле і радісне свято  – День св. Валентина. І тому наше сьогоднішнє шоу буде присвячене саме їм – двом серцям – дівчат та хлопців , які як дві половинки одного серця не можуть існувати окремо
Ведучий. Тож, шановні глядачі , дозвольте розпочати сьогоднішню неймовірно цікаву гру. Давайте привітаємо наших гравців!
Ведучий. Мені сьогодні неймовірно пощастило представити команду дівчат ,  які у нас просто як кажуть: «___________________В цій команді  :
__________
любить________
цікавиться___________
кредо_________
Ведуча. Також представлю дуже сильних супротивників команду хлопців
В цій команді  :
__________
любить________
цікавиться___________
кредо_________


 ведучий   Давайте домовимось так – за мною  об’єктивність, за Вами – запальна гра, глядачі не підказують.  І нехай переможуть найсильніші!

Ведучий. .  На шляху до перемоги у кожної команди є 7 раундів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у  10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять  балів, якщо  зможе відгадати про що йде мова у бонусному  запитанні.
Ведучий. У нас залишилася одна незавершена справа  – хто починає перший раунд?
Ведуча. Дякую, дякую, _____________Ти справжній джентельмен. Тож дівчата починаймо!

Отже, перший конкурс, 1 раунд.
 Хлопці та дівчата  ми знаємо, що у вас добре розвинена інтуїція. Ви маєте гарний інтелект. Доказом цього стане наш наступний конкурс   який називається  «ЗБЕРИ ЛІТЕРИ».
Три, два, один – час пішов.
Дівчатам   УМКАОВСБ
1.
 Білий ведмідь, що шукає друзів Півночі. УМКА
2.
 Чоловіча прикраса під носом. ВУСА
3.
 Буває англійська, буває німецька, а наша українська. МОВА
4.
 Моя хресна моєму татові та мамі. КУМА
5.
 Змелені зерна пшениці. МУКА
6.
 Розділовий знак; сон, що може тривати місяць або й рік. КОМА
7.  Нічний великий птах. СОВА
8.  Нею косять, а дівчата заплітають. КОСА
9.  Вид спорту     БОКС

Хлопцям
1.
 Суха трава, їжа для тварин. СІНО
2.
 Пестлива форма від слова «кішка». КІСА
3.
 Що нас катає взимку. САНІ
4.
 Місце в кінотеатрі, де можна придбати квиток. КАСА
5.
 Її заплітають дівчата. КОСА
6.
 Страва з крупи і води, в казках її варять  навіть із сокири. КАША
7.
 Багаж, який ми тягнемо в руках, але своя не тяжка. НОША
8.
 Торгівельна компанія, яка виробляє телевізори, магнітофони, телефони. Є
Нокіа, є Самсунг, а є ...СОНІ
   9.
Радіо – наше, школа – наша, вчителі - ...НАШІ

         Бонусне питання
 Ведуча: Молодці наші учасники, звичайно всі все знати не можуть, тому я пропоную «Статистику». Для команди, яка перемогла. У вас є 20 секунд.
«Статистика».

(Пауза)
Раунд 1І (чоловік чи жінка)
ВІДЕО-СЕКУНДОМІР НА ЕКРАНІ
1.     Хто з українців вперше злітав у космос? (чоловік)
2.     Кому важче визначити колір та відтінок? (чоловік)
3.     У якому сузір’ї знаходиться Полярна зірка?  (жінка, Мала Ведмедиця)
4.     Кому яблуко підказало закон всесвітнього тяжіння? (чоловіку, Ньютон)
5.     Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор
6.     Хто президент нашої школи  ( жінка)
7.     В 5 класі кого більше ( хлопців)
8. В нашій школі кого більше хлопців чи дівчат ( чоловіки 29)
 9.   Перший Президент України (чоловік)
10.       Святковий вихідний  роду (жіночого
11.     Низький голос у (чоловіків)
12. Заступник директора нашої школи  (жінка)
13  Букети квітів найчастіше дарують  (жінкам)
14. Амур це  (чоловік)
15.   Червоний колір роду  ( чоловічого)
Ведуча. Ось так ви розподілилися своєю хвилиною. А тепер дивіться, як ми це зробимо, правда, шановні чоловіки!
Ведучий. Ви готові?
Ведуча. Ми готові.
Ведучий. Час пішов.
ВІДЕО-СЕКУНДОМІР НА ЕКРАНІ
 1.   Наука біологія роду  (жіночого)
              2    Мішель  Андраде ( (жінка )
              3.   Ким було побудовано телескоп вперше? (чоловіком, Галілей)
              4.   Високий голос є у ( жінок)
              5.   Марко Вовчок ( жінка)
              6    Директор нашої школи  (чоловік)
              7.   Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (чоловіків)
              8.    В сьомому класі кого більше ( жінок)
              9.    Білий колір роду ? (чоловічого)
             10.   Дерево символ Нового року роду ( жіночого)
                  11.   Завідувач народного дому Войславич (жінка) 
1                12     Найчастіше плачуть ( жінки)
1               13    Предмет мистецтво у нас в школі вчить (жінка)
                 14.    Одекалони найчастіше дарують  ( чоловікам.)
1                15. Валентинка роду ( жіночого)
Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

         Бонусне питання
 Ведуча: Молодці наші учасники, звичайно всі все знати не можуть, тому я пропоную «Статистику». Для команди, яка перемогла. У вас є 20 секунд.


Ведуча.  Шановні присутні, час у нашій школі коштує дуже дорого! Тому рекламна пауза неминуча! І щоб ви трішки відпочили наші дівчата разом з глядачами дівчатами заспівають караоке!

ПІСНЯ «Палала»  Наталя Валевська
Бонусне питання
Раунд ІІІ
«Хто я?»
Ведуча. Оплески! Оплески! Оплески! Ну а зараз ми переходимо до наступного раунду «Хто я?».  Щоб відгадати себе, учасник повинен ставити запитання гравцям зі своєї команди. Наприклад, я-людина?. Команда ж має право відповідати лише так чи ні. Правила зрозумілі? Головна задача: вгадати, що це за персонаж.
Ведучий. З кого почнемо?
Ведуча. Жіноцтво, давайте відіграємо та будемо мати чистий спокій. Кого з  моїх коліжаночок хочеш бачити?
Ведучий. Звісно___________!
(Команда відгадує картинку/зображення)
дівчата____________________________________
хлопці___________________________________.
 У вас є 60 с.
ВІДЕО-СЕКУНДОМІР НА ЕКРАНІ
 (Команда відгадує картинку)
 (Звучить музика)
Бонусне запитання:
Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.
                                                     КАРАОКЕ
(Звучить музика)
А зараз наші хлопці покажуть як вони вміють співати

Бонусне питання
Раунд 4. «Вгадай пісню»
Ведучий. Наступний конкур має назву «Вгадай пісню». Зараз Вам, найпрекрасніша половина нашого шоу, доведеться продемонструвати свої практичні знання. Мені потрібна 1 представниця від команди жінок. Зараз __слухатиме пісню, а потім спробує за допомогою міміки і жестів показати її так, щоб команда могла її відгадати.
Ведуча. Команда переможець, яка найшвидше впорається,  отримує +10 балів.
дівчата пісня  Обійми мене
хлопці пісня Білі троянди
ВІДЕО-СЕКУНДОМІР НА ЕКРАНІ

Бонусне запитання:
Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.


Раунд 5
« Вгадай пісню»
Зараз ви почуєте українські народні пісні і потрібно назвати назву пісні хто швидше . Підрахуємо кількість правильних відповідей.

Раунд 6
« Зірки школи в ряд»

Дівчата –
розташуйте хлопців у тому порядку, від більшого до найменшого, хто з наших хлопців найбільше любить поспати на вихідні
1.___________
2.___________
3.____________
4______________
Хлопці –
розташуйте дівчат у тому порядку, від більшого до найменшого, яка дівчина найбільше проводить часу біля дзеркала, коли потрібно кудись йти
1._____________
2.______________
3.______________
4.______________
.
Бонусне питання.

Раунд 7
« Крокодил»
Ведуча. потрібно командам по черзі за 1 хвилину вгадувати слова які дуже 
тісно  пов'язані з нашим святом

Для дівчат
1.      розбите серце
2.      червоні троянди
3.      цукерки
4.      валентинка
5.      сніг
6.      поцілунок
           7. селфі
            8. м' ягка іграшка

                  Для хлопців
  1. амур
  2. білі ромашки
  3. коробка цукерок
  4. парфуми
  5. кава
  6. слухати музику
  7. вести блог ( блогер)
  8. зацікавлене цуценя

Бонусне питання.
Фінальне завдання
«Хто швидше»
       Учасники стають один навпроти одного, якомога далі від лінії. На
кожній половині по 20 паперових літачків. Час 60 сек. За цей час команди
перекидають літачки (  рахувати літачки на стороні суперника).В якої команди літачків більше, та і перемогла і отримує 10 балів.
Конкурс  - змагання
Хто спритніший?
Вчитель. Шановні учасники змагання! Сьогодні ми всі зібралися, для того щоб ви показали свою спритність, кмітливість, наполегливість, витривалість.
Учень. Живіть щасливо і багато,
Любов до спорту збережіть,
Хай кожен день ваш буде святом,
Життям упевнено ідіть!
Любов до спорту передайте,
Своїм нащадкам. Й кожен день
Ще ранком спортом починайте,
Неначе із дзвінких пісень!Нехай мов факел запалає
Любов до спорту у серцях,
І хай ніколи не згасає,
Зігріє вам життєвий шлях.
Вчитель. А зараз кожен учень  вибере конверт, з номером ,під яким буде виступати. І проведемо конкурс на краще представлення учня.
 Представлення учнів.
Вчитель. Увага!Розпочинаємо спортивні конкурси!
Конкурс 1 (найдовший стрибок)
На лінії старту займає учень позицію і стрибає в довжину з місці, вчитель фіксує приземлення його п΄ яток і проводить лінію і так три рази.
Конкурс 2. (стрибки з скакалкою)
За 1 хвилину хто більше раз стрибне.
Конкурс 3. (кенгуру)
М ΄яч  затиснути між колінами і рухатись уперед стрибками на двох ногах за лінією взяти іграшку і вернутись до старту.
Конкурс 4. (збий кеглі)
3 рази збивати 5 кеглів. Хто більше зіб΄є кеглів.
Конкурс 5.(баскетбол)
Ведення м ΄яча поміж стійками. Хто швидше.
Підведення підсумків.

                                                           ТЕМАТИЧНА ГАЗЕТА
Ознайомити учнів із проблемою СНІДу в Україні та ставлення до  цієї проблеми учнів 6 класу.
      При підготовці газети треба враховувати наступні правила:
1     -   Газетні статті мають бути актуальними та своєчасними, цікавими та ненав язливими.
2     -   Інформація, запропонована до уваги читачів, мусить бути оперативною та невідомою класу. Учитель мусить заздалегідь поспілкуватися з учнями сам на сам, щоб з ясувати їх інтереси.
3      -  Газетні статті мають бути неупереджені. Учні повинні уникати політично – спрямованих висловлювань.

4     -    Газета мусить розвивати інтелектуальні здібності учнів:
-         Уміння аналізувати
-         Порівнювати
-         Узагальнювати
-         Самостійно робити висновки
5     -      Газета повинна розвивати творчі здібності.


Чорнобиль – горе України, її незагоєна рана.

(класна служба новин)
       Мета: ознайомити учнів з однією із трагічних сторінок України, розкрити наслідки трагедії, ознайомити з тими заходами, які приймає уряд України з метою запобігання подібного лиха.
          Інформацію готують три групи учнів, які заздалегідь працюють над відповідними завданнями:
                І   група – Чорнобильська трагедія – одна з найбільших трагедій світу.
              ІІ  група  - Дії уряду української держави, що стосуються цієї події.
              ІІІ група – Література і публіцистика про Чорнобильську трагедію.
Хід інформації
              Вступне слово вчителя.
              26 квітня – це найтрагічніша дата в історії нашого народу. Адже цього дня 1986 року  сталася жахлива подія – вибух атомного реактора на Чорнобильській АЕС. Цей трагічний випадок старалися замовчати перед світом, але страшна радіація, яку вітер поніс на північ, стурбувала шведські, фінські,та норвезькі урядові кола, які почали бити тривогу і ставити запитання Москві. Проте відповіді на них не було ще два з половиною дні.
             Не знали про катастрофу і люди в Україні, які вийшли в Києві на першотравневу демонстрацію, відпочивали з дітьми на природі, садили картоплю на городах.
              Пам΄ять знову і знову повертається до тієї страшної дати, коли жменька пожежників під керівництвом лейтенантів внутрішньої служби Володимира Правика та Віктора Кібенка через чотири хвилини після аварії вступили в жорстокий і смертельний поєдинок з розбурханою атомною стихією. Більш конкретно про цю подію розкажуть нам учні нашого класу.

                    Повідомлення учнів.(3 групи).

                Підсумкове слово вчителя.
             Час невпинно йде вперед. Віддаляється чорна дата Чорнобиля, про яку з болем і сльозами         згадуємо нині. І хочеться, щоб більше ніколи і ніде у світі не повторилося подібне лихо.
                                             Ти пам΄ятай, дорого їх сліди,
                                             По них з окіл на літописну Прип΄ять
                                             Чорнобильці у гнізда своїх прийдуть,
                                             І вернуться лелеки назавжди.

             Як би хотілося повірити в ці слова. А може так і буде?

                          ПЕРЕДНОВОРІЧНА РОЗВАЖАЛЬНА ПРОГРАМА
(2 команди)

1. завдання
       Хто швидше полічить від 1 до 25 (числа розміщені в квадраті), показуючи указкою числа.

 2. завдання
     З слова     (Д И Р Е К Т О Р)    зробити чим побільше слів за 3 хвилини.

3. завдання
     З букв   (А,О, И, І, К, Т, В, Л, Р,С ) зробити чим побільше слів. Час 3 хв.

4. завдання
    З розкиданих букв скласти новорічні і різдвяні слова. Час 3 хв.
   
А)   РКІ                                                         Д)   ЕВРЕПТ
Б)   ЯКТУ                                                      Е)   ЬСТАРІД
В)   КНАИЛЯ                                               И)   ДКОЯАЛК
Г)   ОБОДР                                                   І)     ВОРЗДІВ

5. завдання

    Із парних букв продовжити слово  по горизонталі, і щоб по вертикалі утворилось нове слово. Час 3 хв.


      К А


                   
    Л О



      С  Т


  
          Р А



      С  А

      
      Г  А

6. завдання

Один учень малює а інші вгадують що він намалював.
І команда                                        ІІ команда
І) сорока                                    І) індик
ІІ)лев                                         ІІ) кіт
ІІІ) буряк                                  ІІІ) цибуля

7. завдання

Намалювати запропоновану пісню, інші вгадують.
І команда                                                            ІІ команда

А)   Я лисичка, я сестричка                      А)  В нашої бабусі
Не сиджу без діла,                                     Два веселі гусі
Я гусята пасла                                            Один сірий другий білий
Полювать ходила                                       Два веселі гусі.

Б)   Галя по садочку ходила,                    Б)  У лісі, лісі темному,
 Хусточку біленьку згубила,                    Де ходить хитрий лис
 Ходить по садочку блукає,                      Росла собі ялиночка
Хусточку біленьку шукає.                        І зайчик з нею ріс.

8. завдання

Один учень мімікою, жестами рухами показує професію, спеціальність, фах, інші види трудової діяльності, інші вгадують.(5 хв.)
            І команда                                                                      ІІ команда

1.       КОСАР                                                        1. КОЧЕГАР
2.       ШТУКАТУР                                              2. МУЛЯР  
3.       СТОЛЯР                                                     3. СЛЮСАР
4.       ЛЬОТЧИК                                                  4. МОРЯК  
5.       СПІВАК                                                     5. ТАНЦЮРИСТ
6.       ПЛАВЕЦЬ                                                 6. СТРІЛЕЦЬ
7.       ВОЛЕЙБОЛІСТ                                        7БАСКЕТБОЛІСТ
8.       ТРАКТОРИСТ                                          8. ВОДІЙ
9.       СТОМАТОЛОГ                                         9.  ХІРУРГ
                  10. ВЧИТЕЛЬ                                                  10. ДОЯРКА      

                                       
НОВОРІЧНІ ПРИВІТАННЯ
( колаж)
                МЕТА: розвивати творчі здібності учнів;
-          сприяти згуртованості класного колективу;
-          формувати традиції класу, позитивне ставлення один до одного, вчителів, оточуючих;
-          розвивати самостійність, ініціативу, творчі здібності.
-          прищеплювати художні смаки;
               Обладнання: кольоровий папір, вирізані герої з мультфільмів…., картон, білі аркуші паперу, вата, кольорові фарби, олівці, фломастери, клей,  пінопласт, ножиці, биті іграшки на ялинку.
Хід заняття
             1.      Учні класу за допомогою обладнання виготовляють  колаж з:
-          сніжинок
-          сніговиків
-          ялинок…….


            2.      Виготовлені привітання  представляють у вигляді колажу, а також листівок,  які дарують один одному, вчителям. 

                                                                           ВІКТОРИНА
«Вогонь  - друг, вогонь ворог»
           Коли свого часу Ейнштейна запитали, чи небезпечна атомна енергія для людства, він відповів: «Не більше, ніж коробка сірників, річ тільки в тому, до чиїх рук вона потрапить»
  1. Що буває ,коли дітлахи,Запалюють удома малі сірники?  (Пожежа)
  1. Що таке пожежа? ( це стихійне лихо, під час якого вогонь виходить із під контролю людей і призводить до великої матеріальної шкоди, часто й до загибелі людей)
  2. Назвати причини виникнення пожеж.
а)необережне поводження з вогнем;
б)порушення правил  пожежної безпеки при пічному опаленні, несправні димарі.
в)порушення правил будови та технічної експлуатації електричного устаткування.
г)пустощі дітей ( запалення паперу, стружок, легкозаймистих речовин, перенесення вогню)
д)грозові розряди,
е)недотримання правил пожежної безпеки при користуванні газом,
є)хуліганські підпали.
4. Назвати елементарні правила пожежної безпеки в побуті:
а) територія житлових будинків має постійно утримуватися в чистоті
б) звільняти територію від сміття,
в)горючі відходи потрібно збирати на спеціальних майданчиках
г) поблизу споруд і житлових будинків забороняється самовільно висаджувати дерева, будувати гаражі, це ускладнює під їзд пожежних.
д)розводити багаття,
е)спалювати траву,
є) викидати тліюче вугілля, попіл.
ж) підвали, горища не освітлювати запаленими сірниками, свічками.
і)евакуаційні шляхи повинні бути вільні
к)електронагрівачі,телевізори, побутові електроприлади повинні включатись в електромережу тільки за допомогою справжніх заводських вимикачів, електророзеток.
л) електроприлади не встановлювати близько до горючих предметів.
м) виготовляти і застосовувати саморобні електронагрівальні прилади, закріпляти проводи.
н)користуватися несправними розетками, вимикачами, лампами.
5. Назвати природні пожежі . ( спека, блискавка( лісові, степові, торфяні, польові)
6. Назвати техногенні пожежі. (людина і прилади- несправність приладів, необачність людини, ігри з вогнем).
7. При яких умовах виникає горіння.( займистий матеріал, доступ кисню, джерело запалювання – іскра)
8. Які ви знаєте джерела запалювання ? ( бенгальський вогонь, сигарета, несправний електроприлад, лупа, товсте скло, блискавка, відкритий вогонь, запальничка, сухий спирт, кресало)
8. Назвати займисті речовини.- загоряються від джерела запалювання і продовжують горіти,коли воно зникає ( спирт, бензин, ацетон, газ, нафта, солярка………………….)
9.Назвати важкозаймисті речовини – загоряються, тліють від вогню, без джерела запалювання їх горіння припиняється (гума, пластмаса, лінолеум, фарби………)
10. Назвати незаймисті речовини – не горять за будь – яких умов. ( цегла, скло, земля, пісок, вода……)
11. При виявленні ознак горіння кожний громадянин зобовязаний:
а)негайно сповістити по телефону пожежну безпеку -101,
б)прийняти міри з евакуації людей
в)гасіння пожежі  наявними засобами пожежогасіння,і збереження матеріальних цінностей,
г)забезпечити зустріч пожежної машини
12. Які ви знаєте засоби пожежогасіння
а) пісок, земля.
б) вода,
в)гілля,
г) одяг, ганчірки
д) вогнегасники.
13. У чому особливість гасіння електроприладів? (відєднання від напруги сухою рукою обмотаною тканиною сухою, або вимикання на щитку, не можна гасити також вогнегасником).
14. Чому дим під час пожежі такий же небезпечний як і вогонь?(бо утворюється чадний газ під час горіння синтетичних матеріалів)
15.Чому потрібно під час пожежі приміщення покидати поповзом?
(чадний газ легший за повітря і піднімається вгору)
16. Як потрібно захищати органи дихання під час пожежі?(рушником, одягом, не піднімати голови, сповзти на підлогу).
17. Особливо небезпечною є пожежа, що виникає в приміщені школи? (багато людей, паніка це стан коли люди втрачають контроль над собою та своїми діями, некерований натовп – скупчення людей)
18. Що таке евакуація? ( це організований вихід людей із небезпечного місця чітко за планом)
19. Чого не слід робити на випадок пожежі?
а) боротися з вогнем самостійно
в)виходити через задимлений коридор, сходи
г)спускатися по водостічних трубах
д) вистрибувати з вікон,
е) забувати що перший ворог дим який осліплює, душить,  а не вогонь,
ВИСЛОВИ
 Ніхто не може бути світлішим та сильнішим істини. (Іоанн Златоуст)
Краща у світі мета – стати хорошою людиною. (Цицерон)
Неможливо увесь час бути героєм, але завжди можна залишатися людиною. (Йоганн Гете)
Щоб судити про людину, принаймні треба увійти в таїну її думок , її нещастя, її хвилювань. (О. де Бальзак)
Найважче – пізнати себе, найлегше – давати поради іншим. (Фалес)
Якщо ти ціниш своє життя, пам′ятай,  що інші цінять своє не менш. ( Еврипід)
Яким хто є, хай буде, коли іншим не має сили бути. (І. Кравченко)
Люди, будьте людяними. Це ваш перший обов′язок. (Ж.-Ж. Руссо) 
 Не можна допомогти тим, хто не бажає слухати поради. (Б. Франклін)
Ніколи не турбуй іншого заради того, що можеш зробити сам.(Л. Толстой)
Ліквідуйте причину, тоді пройде хвороба. (Гіппократ)
Розумом управляй, а почуттями урівноважуй. (Народна творчість)
Діла говорять голосніше, як слова.
Говори мало, слухай багато, а думай ще більше
Не завжди говори, що знаєш, а завжди знай, що говориш.
Слово зробило нас людьми. (І.П. Павлов)
Заговори, щоб я тебе побачив (Сократ)
Знати багато мов – це значить мати багато ключів до одного замка. (Вольтер)
Добрим словом мур проб′єш, а лихим і в двері не ввійдеш.
Освіта – це те, що більшість здобуває, багато хто передає і лиш дехто має. (Карл Краус)
Прокидаючись вранці, спитай себе: «Що я повинен зробити?». Ввечері, перед тим як заснути: «Що зробив?» (Піфагор)
Хто добре запалився, той добре почав, а добре почати – наполовину завершити.
(Г. Сковорода)
Яка користь з того, що ти багато знав, якщо не зумів прикласти своїх знань до своїх потреб (Петрарка)
Природа так про себе подбала, що повсюди ти знаходиш чому навчитись. (Л. да Вінчі)
Неук має велику перевагу перед освіченою людиною: він завжди задоволений собою.
( Наполеон Бонапарт)
Ніколи не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні (Б. Франклін)
Ніщо так не допомагає створенню майбутнього, як сміливі мрії. (В. Гюго)
Не стримуй себе, якщо хочеш зробити добру справу. (В. Борисов)
Слова теж вчинки (А. Франс)
Слово не горобець, вилетить – не спіймаєш.  (Народна творчість)
Не розгледівши броду, не лізь прожогом перший в воду. (І. Котляревський)
Не за обличчя судіть, а за серце. (Г. Сковорода)
З самого початку думай, який буду кінець. (Народна творчість)
Любов є джерелом всякого життя. (Г. Сковорода)
Раз добром нагріте серце вік не прохолоне. (Т. Шевченко)
Стався до батьків так, як би ти бажав, щоб твої власні діти ставились до тебе ( Сократ)
Хочеш багато знати, треба менше спати. (Народна творчість)

Які справи, таке й життя. (Народна творчість)


Немає коментарів:

Дописати коментар